Jaarverslag 2021 gepubliceerd

Corona drukt ook op het jaar 2021 onmiskenbaar een stempel. Met enige aanpassing lukt het de NVvP desondanks om aan de meeste van de voorgenomen activiteiten uitvoering te geven.

Er wordt een recordaantal online groepsvisitaties georganiseerd en er is verandering op komst met het vaststellen van een nieuwe visitatie-opzet. We moeten helaas een streep zetten door het Voorjaarscongres 2021, maar we kunnen gelukkig inzetten op wetenschappelijke uitwisseling online; we streamen twee PSYience Live uitzendingen. We helpen leden met de implementatie van het Landelijk Kwaliteitsstatuut ggz, autoriseren verschillende nieuwe kwaliteitsstandaarden, lobbyen voor een vereenvoudiging van de Wet Verplichte ggz, nemen deel aan de start van de hervormingsagenda Jeugd, delen actief de ervaringen rond het nieuwe opleidingsplan en bereiden leden voor op de invoering van het zorgprestatiemodel. Het platform ggz voor (aankomend) bestuurders in medische staven ziet het levenslicht en aan het eind van het jaar volgen de cao-onderhandelingen. We verwelkomen maar liefst 3 nieuwe bestuursleden en verdelen de 20 zetels voor een nieuwe ledenraad. Kortom; 2021 is een actief en vol, maar vooral ook een heel bijzonder jaar. We vieren het 150-jarig bestaan van de NVvP met een originele en gedenkwaardige Jubileumdag.

Meer weten? Het volledige overzicht van de NVvP (beleids)activiteiten over het jaar 2021 is beschikbaar in de vorm van een jaarverslag.